Idag

5° / -1°
4 m/s

Nycklar

Klubben har ett digitalt nyckelsystem, som medlem har du möjlighet att kvittera ut en nyckel som ger tillträde till grind, klubbstuga och bom vid ramp. Du kan då även få ditt mobiltelefonnummer sparat i nyckelsystemet vilket gör att du kan öppna grinden genom att ringa ett telefonsamtal.

Var och en ansvarar för sina gäster i hamnen, men ett krav är att man själv är på plats!

Den som missbrukar “telefonöppningen” genom att till exempel ringa och släppa in obehöriga utan att själv vara på plats riskerar att få sin möjlighet till telefonöppning borttagen, alternativt uteslutning ur klubben.

Nycklarna kan aktiveras / inaktiveras utan tillgång till den enskildes nyckel, detta innebär att nyckeln kan bli obrukbar om t.ex medlemsavgifter inte inbetalas inom rimlig tid.

För att kvittera ut en nyckel kontaktar du nyckelansvarig.

Om medlem avser lämna klubben är vi tacksamma om detta meddelas kassören och att nyckeln återlämnas till nyckelansvarig.

Batteribyte i nyckeln

1. Håll nyckeln med kontaktskenan uppåt
    Batteribyte i nyckel, steg 1
  2. Ta bort metalltäckskylten med CLIQ-logon på genom att sticka en mindre flat skruvmejsel under den. Det är mycket viktigt att komma under täckskylten ordentligt. Var försiktig med skruvmejseln så att inte täckskylten förstörs