BAS

Vad är BAS och vad används det till?

Stabergs båtklubb använder BAS (Båtunionens Administrativa System) för att hantera medlemsregister, administrera båtplatser, fakturera medlemmar, hantera köer och vaktlistor med mera.

Inloggning i BAS

Som medlem hos oss får du en personlig inloggning till BAS. Du kommer till inloggningen genom att surfa till https://bas.batunionen.se.

Tips! Ett smidigt sätt att komma till BAS är via ikonen uppe till höger på vår hemsida:
I mobilversionen klickar du på menyknappen och sedan längst ner på “Inloggning BAS”.

Vad kan jag göra i BAS?

När du är inloggad i BAS kan du se dina fakturor, ändra dina kontaktuppgifter, uppgifter om dina båtar, söka i medlemsregistret, anmäla dig till vaktnätter och ställa dig i kö för båtplats. Alla dessa funktioner når du genom menyn på högersidan.

Se mina fakturor

På förstasidan finns dina fakturor längst ned till vänster. Vill du se hela fakturan klickar du på ikonen för den fakturan.

Ändra mina uppgifter

I menyn “Snabblänkar” på högersidan finns alternativet “Ändra mina uppgifter”. Här kan du uppdatera kontaktuppgifterna, lägga till eller ändra dina båtar och byta ditt lösenord. Ändringar av kontaktuppgifter och båtar publiceras efter att de godkänts av båtplatsansvarige.

Eftersom vi behöver hålla vårt medlemsregister aktuellt ber vi att du uppdaterar dina uppgifter så snart de ändrats!

Söka i medlemsregistret

I menyn “Snabblänkar” på högersidan finns alternativet “Matrikel Stabergs Båtklubb”. Förstavyn innehåller en fullständig lista över alla medlemmar, denna filtreras med hjälp av sökfälten ovanför. Klickar du på en medlem i listan visas samtliga uppgifter för den medlemmen.

Anmäla dig till vaktnätter

I menyn “Snabblänkar” på högersidan finns rubriken “Boka pass” och de olika bokningsbara kalendrarna. Om inga kalendrar visas är de inte publicerade.
För att boka ett pass letar du upp det aktuella tillfället i kalendern, klickar på “Boka” och sedan “Spara bokning”.
För att avboka ett pass klickar du på “kryssikonen” till höger om din bokning.

Ställa dig i kö

I menyn “Snabblänkar” på högersidan finns rubriken “Ny köanmälan” och en lista över de olika köerna. Klicka på den kön du önskar anmäla dig till och fyll i dina uppgifter, klicka sedan på “Spara”.

Informationen uppdaterades senast 2020-08-06